1. Bedrijf/opdrachtgever
Academy for leisure/Sanne Knitel
2. Opdracht en mijn verantwoordelijkheden binnen de opdracht
Ik had me aangemeld om aan te schuiven in een discussiegroep. Met deze discussiegroep hebben we een middag gediscussieerd over de Academy for leisure. Iedereen maakte ter voorbereiding op het gesprek een collage, daarop moest te zien zijn welke begrippen je koppelt aan de Academy for leisure.
Gedurende het gesprek werd er gesproken over de waarden, missie en visie van de Afl. Ook kwam het begrip co-creatie aan bod waar ieder zijn eigen mening op gaf. Na afloop moest er een verslag worden gemaakt.
3. Verloop opdracht
We meldden ons bij het Imalab waar we een voor een plaatsnamen aan de discussietafel. Iedereen gaf een uitleg bij de door hem of haar gemaakte collage.
Toen dit was gedaan werd er gesproken over de diverse onderwerpen van de Afl. Iedereen gaf zijn eigen mening en vertelde wat er in de toekomst eventueel zou kunnen veranderen. De discussies verliepen prima en nagenoeg iedereen was het vaak met elkaar eens zodat de echte discussies werden vermeden.
4. De ontwikkelde competenties
Ik heb in de maand juni twee competenties ontwikkeld, te weten:
- Schriftelijke communicatie
- Visie
* Schriftelijke communicatie (behaald op niveau 2)
(S) Situatie
Na afloop van het imagineerings onderzoek heb ik een verslag geschreven voor Sanne Knitel. Bij het maken van dit verslag heb ik de competentie schriftelijke communicatie ontwikkeld. Het doel van het verslag was de dag samen te vatten en uitleggen waarom ik co-creatie een belangrijk aspect vind binnen de Afl.
(T) Taken
Een goed reflectieverslag schrijven waarin duidelijk de situatie vermeld is en mijn gedrag in beschreven staat. Daaruit moest ik mijn conclusies trekken. Daarnaast moest de tekst foutloos zijn.
(A) Activiteiten
Toen ik thuis kwam ben ik meteen begonnen met schrijven omdat alles nog vers in mijn geheugen zat. Bij de lessen schriftelijke communicatie heb ik mijn vaardigheden ontwikkeld zodat ik meteen kon beginnen met het opstellen van het verslag. Ik heb het nog eens goed doorgenomen en gecontrolleerd of de structuur in orde was, daarna heb ik het iemand anders nogmaals laten checken zodat ik het uiteindelijk de volgende dag reeds kon inleveren.
(R) Resultaat
Het resultaat was dat ik mijn competentiekaart kon laten aftekenen. Het verslag is gecontroleerd en goedgekeurd door de opdrachtgever.
(T) Terugkoppeling
Ik vind dat ik het goed heb gedaan. Een volgende keer zou ik het dan ook niet anders doen. Door de lessen van schriftelijke communicatie allemaal bij te wonen en mijn tentamen goed heb weten af te ronden, had ik al de nodige capaciteiten om een goed verslag te kunnen schrijven. Ook is het altijd handig om er iemand anders nog even naar te laten kijken.
* Visie (behaald op niveau 1)
(S) Situatie
Tijdens de verschillende gesprekken werd er gesproken over de toekomst. Zo kwam de missie van de Afl aan de orde en werd er besproken wat er in de toekomst wellicht zou kunnen veranderen aan die missie en waarom. Tijdens het vooruitdenken heb ik de competentie visie ontwikkeld.
(T) Taken
Het accent meer op mogelijkheden in de toekomst leggen in plaats van op beperkingen in het heden. Verder was het zaak om vooruit te denken de op de hoogte te zijn van de trends en ontwikkelingen.
(A) Activiteiten
Ik heb een actieve bijdrage geleverd aan de verschillende discussies. Ik heb mijn mening gegeven over ieder onderwerp en heb aangetoond dat ik het accent op de toekomst leg. Ter voorbereiding heb ik er voor gezorgd dat ik op de hoogte ben van de trends en ontwikkelingen binnen de recreatiesector d.m.v aanwezigheid op school en diverse internetsites.
(R) Resultaat
Door mijn inbreng kwamen er nieuwe mogelijkheden voor anderen om daar op te reageren. Ik heb er mede voor gezorgd dat de gesprekken op gang bleven wat voor de andere betrokken natuurlijk ook prettig was. Omdat ik heb aangetoond dat ik de competentie visie heb ontwikkeld is deze compententiekaart dan ook na de gesprekken afgetekend.
(T) Terugkoppeling
Naar mijn mening heb ik het zeker niet slecht gedaan. Je kunt altijd meer inbreng hebben natuurlijk, maar teveel inbreng is ook weer niet goed. Van te voren was bekend dat ook het begrip co-creatie aan bod zou komen. Toen we het daar over gingen hebben wist niemand eigenlijk uit te leggen wat het nu precies inhoudt, dit had ik dan ook beter kunnen voorbereiden van te voren.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten